نکتهای مهم برای تولیدکنندگان داخلی
پنجشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ق.ظ
چند روز پیش تصمیم گرفتم خودکار ایرانی به جای خودکار خارجی بخرم و احساس وظیفه کردم که از تولید ملی کشور خودم حمایت کنم.
سه عدد خریدم تا دوتای آن را به دو عزیزی که میدانستم خودکار نیاز دارند، هدیه دهم.
شب همان روز که این خودکارها را خریدم، به مأموریتی اعزام شدم. خودکار در جیب کاپشنم بود و مأموریت در شهری که نه سرمای زیادی داشت و نه گرمای زیادی.
صبح که از خواب بیدار شدم، متوجه شدم خودکار ایرانی تمامی جوهرش خالی شده است و خدا را شکر، کاپشنم را کثیف نکرده بود.
سرتان را درد نیاورم.
به مدیر سایت تولیدکننده ایمیلی ارسال کردم:
به نام خدا
سلام
محصول شما ایراداتی دارد که به اعتقاد بنده در کاهش فروشش تأثیرگذار است.
یک مورد آن این است که خودکار شما تحت شرایط های خاص کاملا منهدم می شود!!
و این اصلاً شایستۀ یک تولیدیِ باسابقه نیست.
تصویر زیر را ملاحظه نمایید:
- به نظر شما دعوایی که بعد از این افتضاح در یک خانواده ایجاد می شود؛
- و یا مدیری از کارش عقب میافتد؛
- و یا هزینه های بیشتری به شرکتها تحمیل میشود، چقدر برای مجموعۀ شما خسارتبار است؟
فرض کنید یک واردکننده و یا دلال که بویی از اخلاق و غیرت ملی نبرده است، همین عکس و افتضاح را در اینترنت منتشر کند:
چه زیانی به شرکت وارد می شود؟
پاسخ با شما.
این مسأله درسهایی مهم برای بسیاری از شرکتهای تولیدی در کشور دارد:
برای نارضایتی و خسارت مشتریان چه پیشبینیهایی کردهایم؟
در رقابت با محصولات وارداتی، چه ارزشهایی برای برتری داریم؟
✍ وبگاه دانشجوی همیشگی مدیریت ©
۹۷/۰۹/۲۹