فروش و افزایش درآمد از هر مشتری
دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۱۴ ق.ظ
اولین نکتۀ مهم این است که به یاد داشته باشیم در شرایط فعلی بازار بتوانیم کیفیت بالای محصول خودمان را طوری به مشتری نشان دهیم که خود به این نتیجه برسد.
اینجاست که اهمیت "آموزش" نمود پیدا میکند.
ما باید برای افزایش درآمد از هر مشتری، اعتمادسازی بکنیم و یکی از راههای اعتمادسازی، آموزش است؛ یعنی سطح اطلاعات مشتری را از محصولمان بالا ببریم:
آیا به آموزش توجه کردهایم و یا محصولات بیکیفیت بازار، ما را از بازار حذف خواهد کرد؟
چکار باید بکنیم که عیار کیفیت محصولاتمان برای مشتری عیان شود؟
یکی از این کارها، آموزش مشتری و ایجاد اعتماد در آنهاست.
مورد بعدی، "مفهوم خارپشتی" است. یک خارپشت در طول روز فقط به فکر خوردن است و در صورت مواجه با خطر، به صورت گلولهای پر از تیغ درمیآید.
اگر میخواهید مفهوم خارپشتی را در کسبوکار خود داشته باشید و بهتر بفروشید، باید سه جنبه را در نظر بگیرید:
1. به محصولی که میفروشید، عشق و علاقۀ زیادی داشته باشید.
2. مهارت و استعداد لازم را برای فروشندگی داشته باشید.
3. کسبوکارتان یک موتور محرک اقتصادی داشته باشد.
بنابراین اگر مبنای کسبوکارمان را سود بر اساس هر مشتری و یا سود بر اساس هرمحصول بگذاریم و یا سود بر اساس هر پرسنل بگذاریم، سه مفهوم جداست.
باید ببینیم کدام شکل سود برای ما اهمیت دارد.
۹۷/۰۶/۲۶