راهاندازی کسبوکار
دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ق.ظ
گاهی یک ایده، نقطۀ شروع یک کسب و کار است، گاهی یک نیاز، یک رنج و گاهی هم منابع و دارایی. گاهی تخصص و گاهی هم تعقل و نگاه به آینده. در بسیاری از مواقع یک یا چند مورد از عوامل ذکر شده باهم، نقطۀ شروع یک کسب و کار را شکل میدهند و گاهی هم یک عامل به تنهایی. یک کسب و کار هوشمندانه، مبتنی بر همه موارد فوق نیست. مبتنی بر نقطه قوت و اتکائی است که از یک صنعت تا صنعت دیگر، از رشته تا رشتهای دیگر و همین طور بین آدمها تفاوتهای زیادی دارد. به همین دلیل تجویز یک نسخه ثابت برای همۀ افراد و شرایط غیر ممکن است. درک این تفاوت، اولین گام هوشمندی در راه اندازی کسبوکار است.
به چه مواردی باید توجه کنیم؟
خلاقیت و نوآوری در بازار
طراحی ارزشهای پیشنهادی
مزیتهای رقابتی پایدار
برندسازی تخصصی
نقطۀ شروع در کسب و کار، با نقطۀ شروع تحصیل، سفر یا ورزش بسیار متفاوت است. ما باید هوشمندی را در برآورد دقیق از شرایط بازار، نوع صنعت، شرایط بنیانگذار و دهها عامل مهم دیگری بدانیم که ممکن است در شروع کار به دلایل مختلف دیده نشده و پنهان بماند. آنها کوه یخهای شناوری هستند که اگر دیده نشوند و دقیق ارزیابی نگردند، هر کسب و کاری را با خطر مواجه میسازند.
۹۷/۰۹/۰۵