دانشجوی همیشگی مدیریت

الفبای برندینگ شخصی

جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ
اعتبار شخصی AUTHENTICITY
بدانید که مهم‌ترین جنبه‌ برند شما، خود واقعی شماست. دوست من، شما یک برند هستید! هیچ چیزی به جز خود واقعی شما قابل قبول نیست. آنچه  شما را جذاب می‌کند، کشف کنید. برند خود را براساس قدرت‌های واقعی خود بسازید و اجازه دهید تا شما را به سمت مسیر شناخته شدن هدایت کند.

وبلاگ BLOG 
از یک وبلاگ برای برندینگ شخصی خود کمک بگیرید. دیدگاه خود را نشر دهید. در عصر رسانه‌های دیجیتال، برای برندینگ شخصی امکانات گسترده‌ای در اختیار شماست. می‌توانید ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را هر زمانی که بخواهید، منتشر کنید. پس یک وبلاگ بسازید و آن را گسترش دهید.

طراحی DESIGN
یک هویت هوشمندانه و شکیل برای خودتان طراحی کنید. شما بایستی ظاهری آراسته داشته باشید و هر چیزی را که ارائه می‌دهید، باید دارای وقار و هم‌خوانی باشد. برای خودتان یک لوگوی جذاب، یک پالت رنگ‌های اختصاصی و استانداردهای طراحی تعریف کنید تا هویت بصری برند شما به خوبی مشخص و متمایز شود.

محتوا CONTENT
برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان هدف خود، محتوا تولید کنید. محتوای باارزش مثل آهنرباست. در وبلاگ خود (یا در کنار آن) ترکیب جذابی از محتوا در فرمت‌های مختلف ایجاد کنید تا شناخت و اعتمادی که برندتان نیاز دارد را به دست آورید.

ایمیل EMAIL
یک لیست از مخاطبان ایمیلی برای خود تهیه کنید و آن را گسترش دهید. صاحب مخاطب شوید. ایمیل برگ برنده‌ شما و رسانه‌ی مالی شماست. ایمیل یک راه ارتباطی شخصی، اختیاری و فراگیر است. خود را به ساختن لیستی از ایمیل‌ها متعهد کنید و همواره از این لیست برای تقویت ارتباط خود با مخاطبان بهره ببرید.

طرفداران FOLLOWERS
برای خود یک گروه طرفدار بسازید و با آن‌ها گفتگو کنید. رسانه‌های جدید مثل خیابان دوطرفه هستند و فرصت رفت ‌و‌ برگشت اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما نمی‌توانید بدون داشتن مخاطب و گفتگو با آن‌ها، صاحب برند شوید. پس از رسانه‌های اجتماعی برای ساختن گروهی از طرفداران که علایق و طرز فکرشان به شما شبیه است، استفاده کنید؛ سپس محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها آموزنده و الهام‌بخش باشد.

کمک‌رسانی Helping
هر آنچه که در توان شماست را در هر زمانی که می‌توانید عرضه کنید. از خود حسن نیت نشان بدهید. منتظر نمانید تا فرصت‌ها به سمت شما بیایند. برای کمک کردن به دیگران راهی پیدا کنید. برای داوطلب شدن اولین باشید، با مردم ارتباط برقرار کنید و از فعالیت‌های هدفمند و مفیدشان حمایت کنید.

سرچ در گوگل GOOGLE
ارزیابی کنید که دنیا شما را چگونه می‌بیند. خودتان را در گوگل جستجو کنید و به نتیجه جستجو به عنوان کارت ویزیتی نگاه کنید که همه در سراسر دنیا به آن دسترسی دارند. شما باید همواره نتایج جستجوی نام خود در گوگل را ارزیابی کرده و برای بهتر دیده شدن در نگاه مخاطبان گوگل برنامه‌ریزی داشته باشید.

افراد تأثیرگذار Influences
به بالا نگاه کنید و با افرادی که الگوی شما هستند، ارتباط برقرار کنید. بدانید که افراد حرفه‌ای و بانفوذ، دوستان سرشناسی دارند. دوستان جدید، همیشه درهای تازه‌ای به روی شما باز می‌کنند. به دنبال افرادی باشید که پتانسیل رهبر بودن را دارند. آن‌ها را در اطراف خود جمع کنید و راهی پیدا کنید که بتوانید برایشان ارزشمند باشید.

پیوستن به گروه‌های اجتماعی Joining
به گروه‌های ایده‌پرداز بپیوندید. خودتان را در گروه‌های اجتماعی جا کنید. ارتباط داشتن با دیگران برای رشد برند شما ضروری است. گروه‌هایی را پیدا کنید که عضویت در آن‌ها مایه‌ی افتخار شما باشد؛ در آن‌ها فعال باشید و حضور خود را نشان بدهید.

کلیدواژه ها‌ Keywords
برند شخصی خود را با چند کلیدواژه مناسب مطرح کنید. آیا شما واژه‌نامه‌ شخصی دارید؟ وقتی جستجوکنندگان در گوگل جستجو می‌کنند، چه کلیدواژه‌هایی آن‌ها را به شما می‌رساند؟ برای خود یک لیست کوتاه از کلیدواژه‌های اختصاصی تهیه کنید و از آن‌ها در وب‌سایت و پروفایل تمام رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

لینکداین LinkedIn
بر کانون برندینگ شخصی در اینترنت مسلط شوید. آدم‌های معمولی در لینکدین جایی ندارند. لینکدین یک شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ای است که به عنوان کانون برندینگ شخصی در اینترنت شناخته می‌شود. لینکدین را جدی بگیرید و در آن کامل‌ترین پروفایل را برای خود بسازید.

رسانه MEDIA 
انرژی خود را در مسیر درست هدایت کنید. با گسترش روزافزون اینترنت، استفاده از آن به عنوان یک رسانه بیشتر از هر زمان دیگری پیچیده‌ شده است؛ پس شما باید در اینترنت فعالیت‌هایی که بیشترین ارزش را در زمینه کاری شما دارند، شناسایی کنید و از آن‌ها به عنوان ابزاری برای ارتقای برند خود استفاده کنید.

عرضه Offers
مطالب ارزشمند و رایگان عرضه کنید. با خوانندگان مطالب خود آشنا شوید و آن شخصی باشید که به ازای گرفتن آدرس ایمیل، به خوانندگان خود محتوای ارزشمند و متمایز ارائه می‌دهد.

رسانه Network
به صورت هدفمند با افراد حرفه‌ای رابطه برقرار کنید. دوستان جدید پیدا کنید. نترسید و دائماً در سطح محلی، منطقه‌ای و جهانی با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. کارت ویزیت یا کالای مشابه باارزش‌تر دیگری داشته باشید تا بین افراد پخش کنید. پیگیر باشید و به دوستی‌هایتان ادامه بدهید.

پادکست Podcast
میکروفون خود را روشن کنید و آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد را بگویید. دیدگاهتان را به گوش مردم برسانید. افراد حرفه‌ای در پادکست‌ها حضور دارند و برنامه اختصاصی خود را می‌سازند. برای این‌که بتوانید از محبوبیت روزافزون این روش بهره ببرید، مهارت‌های کلامی و فن بیان خود را تقویت کنید و از قدرت صدایتان برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده کنید.

پرسش‌ها Questions
از مخاطبان خود بخواهید تا در گفتگو شرکت کنند. همه یک شنونده‌ خوب را دوست دارند. پرسش‌هایی را شناسایی کنید که ممکن است مخاطب شما به دنبال جوابش باشد. مشتاقانه پرسش کنید و از افراد بخواهید تا دیدگاه‌های خود را برای شما بگویند. درباره ایده‌هایشان بپرسید و با دقت به نظرات‌شان گوش دهید.

قدردانی از دیگران Recognizing Others
نام افرادی را که به شما قدرت می‌بخشند، مطرح کنید. موقعیت خود را با دیگران شریک شوید. به تنهایی نمی‌توانید به اهداف خود دست بیابید. در محافل خصوصی و عمومی، از کمک‌های هر شخصی که در توسعه‌ برندینگ شخصی شما نقش داشته است؛ قدردانی کنید.

صحبت کردن Speaking
جلوی مخاطبان خود ظاهر شوید. قدرت تریبون غیرقابل‌انکار است. سخنرانان عمومی مانند سخنرانان تخصصی، اعتبار کسب می‌کنند و از مزایای شبکه‌ســازی۲ بهره‌مـند می‌شوند. باید پشت میکروفون بروید و آنچه را که می‌دانید با دیگران به اشتراک بگذارید.

هدف Target
از بازار هدف خود شناخت دقیقی به دست بیاورید. آنچه شما می‌گویید برای چه کسانی مهم است؟ درک صحیحی از بازار هدف خود داشته باشید. شخصیتی از خود نشان بدهید که تمرکزش بر نیازهای مخاطبانش و مشکلات آن‌هاست. گفتگو و تحقیق کنید و تا جایی که ممکن است مطالب جدید و مفید یاد بگیرید.

بی همتا Unique
گزاره‌ی ارزشی۳ بی‌همتای خود را شناسایی کنید. چه چیزی شما را خاص می‌کند؟ هر برند هدفمندی، یک گزاره‌ی ارزشی بی‌همتا دارد. اگرچه ممکن است شما یکی از میلیون‌ها متخصص حوزه خود باشید، ولی باید یک وجه تمایز خاص برای خودتان بسازید و آن را تقویت کنید.

ویدیو Video 
به لنز دوربین نگاه کنید و بینندگان را مجذوب خود کنید. ویدیو را در سبد رسانه‌ای خود جای دهید. ویدیو اعتماد را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا در چشم مخاطب، صمیمی و بی‌ریا جلوه کنید. ساختن و انتشار ویدیو ساده است. به لنز دوربین نگاه کنید، آرام باشید و ادامه دهید.

سنجیدن examine
پیشرفت خود را با دقت بررسی کنید. آنچه اهمیت دارد را اندازه‌گیری کنید. تحلیل‌های آنلاین، مانند عکس‌برداری اشعه ایکس از تمامی فعالیت‌های اینترنتی شماست. از برنامه تحلیلی گوگل۴  و دیگر ابزارهای موجود استفاده کنید تا از رفتار کاربران سایت خود و آنچه برای بهبود تجربه کاربری آن‌ها نیاز است، اطلاع حاصل کنید.

وب سایت Website
در اینترنت یک خانه به نام خود بسازید. مالک ملک اینترنتی خود باشید. وب‌سایت شما مثل تله موش و محتوای شما پنیر است. برای برنامه‌ریزی، طراحی، نوشتن و انتشار وب‌سایتی که ستاد مرکزی برند شماست، از بهترین‌ حرفه‌ای‌ها استفاده کنید.

لیست کارهایی که باید انجام دهید You Do
برای رسیدن به اهداف برندینگ شخصی خود برنامه‌ریزی کنید. آیا می‌دانید که دقیقاً در حال انجام چه کاری هستید؟ توسعه برند شخصی شما یک فعالیت دائمی است. برای شروع برنامه‌ریزی کنید و لیستی از کارهایی که مرتباً باید انجام شود، تهیه کنید.

اشتیاق Zeal 
اجازه ندهید هیچ مانعی باعث کند شدن شما شود. دنده را در حالت فرامحرک۵  قرار دهید. اشتیاق یعنی داشتن یک شور‌‌‌و‌حال قدرتمند که باعث می‌شود فرد مصمم به انجام کاری باشد. با داشتن اشتیاق، هیچ عنصر دیگری برای برندینگ شخصی موفق نیاز نیست.

۱.Podcast / پادکست یا پادپخش یا تدوین صوتی، مجموعهای از پروندههای رسانه دیجیتال است که
انتشار آن در اینترنت با استفاده از فید صورت میگیرد و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخشکنندهی
موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است.
۲.Networking
۳.Value Proposition / گزارهی ارزشی یک قول و وعده است از ارزشی که ما برای مخاطب خلق میکنیم.
گزارهی ارزشی ما با نیاز مخاطب و آنچه او ارزشمند میداند، متناسب است. در نتیجه مخاطب متقاعد میشود
که برای گزارهی ارزشی ما منابع خود )پول، وقت، احساسات و…( را صرف کند. او همچنین اعتماد و باور
دارد که این ارزش را از سوی ما دریافت خواهد کرد. گزارهی ارزشی به طور عمده در تعاملات تجاری )بین
مشتریان و شرکتها( تعریف میشود ولی به برندهای شخصی و هر موقعیتی که در آن دادوستدی انجام
میشود، قابل تعمیم است.
۴.Google Analytics
۵.Overdrive / دندهاى که بدون کم شدن سرعت اتومبیل، باعث کاهش مصرف بنزین مىشود.

منبع:
Seth Price, Barry Feldman. Personal Branding Framework:26 Strategies to Build Brand Recognition. The Road to Recognition. 2017

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۵
دانشجوی همیشگی مدیریت

آموزش برندینگ

برندسازی

مدیریت برند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها