دانشجوی همیشگی مدیریت

ساخت وبلاگ حرفه‌ای برای کسب‌وکار

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ق.ظ
همیشه در کسب و کارهای نوپا این بحث بوده است که چگونه یک وبلاگ حرفه‌ای برای کسب و کار خود راه اندازی کنیم و همینطور چگونه بتوانیم محتوایی را ایجاد کنیم تا بازدیدکنندگان وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود را به مشتری تبدیل کنیم.

جهت ساخت وبلاگ حرفه ای برای کسب و کار نیازمند ایجاد یک محتوای با ارزش و جذاب هستیم که بتوان در کسب و کار خود همراه با این وبلاگ موفق شد، اما چگونه محتوایی جذاب و مفید داشته باشیم؟

کیفیت مهمتر از کمیت است.
وبلاگ شما در جامعه امروزی، که به راحتی به انواع و اقسام اطلاعات می‌توان دسترسی یافت، ابزار بازاریابی بسیار کوچکی به حساب می‌آید.
پس باید از آن به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کنید. مطالبی جذاب، مرتبط با فعالیت کسب و کار خود و بر اساس عبارت‌های کلیدی در آن قرار دهید و لینک مطلب را در شبکه های اجتماعی دیگرتان قرار دهید.
همچنین از وبلاگتان برای جذب مشتریان و مراجعان احتمالی آینده استفاده کنید. آمار و رفتار بازدیدکنندگان وبلاگ خود را به خوبی با استفاده از ابزار‌های مثل گوگل آنالیتیکس بررسی کنید و عملکرد خود را بسنجید.

ارزش ارائه کنید؛ فروش در نتیجه آن به وجود می‌آید.
خیلی اوقات وبلاگ‌های را می‌بینیم که فقط به معرفی و فروش محصولات شرکت خود پرداخته‌اند. وقتی به چنین وبلاگ‌های سر می‌زنید، احساس می‌کنید که می‌خواستید به کتابخانه بروید، اما یک فروشنده جلوی کتابخانه با سماجت کامل می‌خواهد چیزی را به شما بفروشد.
اگر ساخت وبلاگ حرفه‌ای برای کسب و کار و یا اینکه تولید محتوای با کیفیت را نمی‌توانید ایجاد کنید، فقط کافی است چیزهای را بنویسید و ایجاد کنید که برای مشتریان فعلی و آینده‌تان اهمیت زیادی دارد؛ ارزش خلق کنید تا مشتریان به خرید محصولاتتان ترغیب شوند.

تخصص خود را نشان دهید.
توصیه‌های حرفه‌ای بی‌شماری در زمینه راه اندازی وبلاگ‌های کاری وجود دارد. بله ، شما باید به طور مرتب محتوای جدید در وبلاگ قرار دهید و طوری عمل کنید که مشتریان احتمالی را مانند آهن‌ربا جذب کنید. فراموش نکنید محتوا پادشاه است. اگر پیام درستی داشته باشید و به مشکلات مشتریان ایده‌آلتان پاسخ دهید، پیروز خواهید شد.
اگر این کار را نکنید، وبلاگ موفقی نخواهید داشت . ما به طور خاص به مراجعانمان یاد می‌دهیم که محتوای تولیدی‌شان باید تخصص آنها را به رخ بکشد و آنها را به عنوان فردی حرفه‌ای و متخصص، به بازار مربوطه بشناساند.

در مورد علایق مشتریان بنویسید، نه علایق خودتان!
همیشه به یاد داشته باشید که هدف از ساخت وبلاگتان این بوده است که مشتری جذب کنید، نه اینکه در مورد علایق شخصی خودتان بنویسید یا به فروش محصولاتتان بپردازید.
اگر می‌خواهید از طریق وبلاگ مشتری جذب کنید، باید در مورد چیزهای بنویسید که مشتریان علاقه دارند و به دنبالشان می‌گردند. برای مثال سوالات رایج مشتریان را پاسخ دهید.
جستجو کنید و ببنید که در حیطه کاری خود معمولا چه سوالاتی برای مشتریان پیش می‌آید یا چه جوانبی از محصولاتتان برای آنها ناشناخته مانده است. هر کدام از این سوالات و یا جوانب ناشناخته را در یک مطلب جداگانه پاسخ دهید.

محتوا را بهینه سازی کنید.
اطمینان داشته باشید که محتوای وبلاگتان کاملا با مخاطبانتان ارتباط دارد و این محتوا را به شکلی بهینه سازی کنید که از رسیدن آن به مخاطبان هدف مطمئن باشید.
محتوای مرتبط نقش زیادی در سئوی مناسب سایت دارد. وبلاگ‌نویسی با تمرکز بر نیازهای مشتریان باعث می‌شود که جایگاه ویژه ای به عنوان یک رهبر در بازار کارتان پیدا کنید.

تبلیغات را حذف کنید.
شاید این‌طور به نظر برسد که وبلاگ شرکت بهترین مکان برای تبلیغ محصولات است؛ با این حال، این کار تاثیر منفی زیادی بر مخاطبان دارد و باعث می‌شود که آنها وبلاگتان را ترک کنند.
اگر کسی محتوای تولیدی شما را بخواند و نکته مفیدی در آن پیدا نکند، صفحه مرورگر را خواهد بست. در عوض اطلاعات ارزشمندی ارائه دهید، در واقع به بهترین شکل ممکن تبلیغات مورد نظرتان را انجام داده‌اید.

ساخت وبلاگ حرفه ای برای کسب و کار به صورت هدفمند
کسب و کارهای کوچک معمولا اشتباهات زیادی در زمینه وبلاگ‌نویسی می‌کنند، چرا که می‎‎‌خواهند از شرکت‌های بزرگ عقب نمانند و به هر ترتیبی که شده، محتوایی را منتشر کنند.
به یاد داشته باشید که هر روز محتوای جدید در حدود ۷۳/۲ میلیون وبلاگ گذاشته می‌شود. پس سرعت خود را کم کنید و در عوض به ارزش محتوای تولیدی‌تان بیفزایید.
ساختار مناسبی برای محتوای خود انتخاب کنید، تصاویر گویا و جذابی در آن قرار دهید و … از همه چیز مهمتر این است که مسائل مربوط به سئو را نیز به درستی انجام دهید.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۶
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها