دانشجوی همیشگی مدیریت

دیروز ١١ محرم ١٤٤٠ و به هنگام نماز ظهر بود که به من الهام شد دربارۀ مدیریت اسلامی بیشتر تحقیق کنم و بنویسم. بهانۀ این شروع نیز، یک جلد کتاب قدیمی "مدیریت اسلامی" نوشتۀ دکتر مصطفی عسکریان بود که به خاطر می‌آورم از بین انبوه کتاب‌های خاک‌خوردۀ مسجد که به رایگان برای عموم قرار داده بودند، برداشتم تا در اولین فرصت آن را مطالعه نمایم.
وقتی در موتورهای جستجو نیز کلید واژه "مدیریت اسلامی" را جستجو کردم، تنها ده صفحه و در حدود صد نتیجه را پیدا کردم که نشان‌دهندۀ عمق مهجوریت این نوع نگاه مدیریتی در تولیدات علوم انسانی ما بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتم یکی بخش‌هایی که دربارۀ آن بیشتر مطالعه و تحقیق کنم، مدیریت اسلامی باشد؛ و البته مطالعه و تحقیقی که دستورالعمل‌هایی کاربردی(با توجه به مشکلات و نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌های کشور عزیزم) به مخاطب ارائه دهد.
امیدوارم این نوشتار، هم مورد مورد رضایت خدا، پیامبر اکرم(ص) و چهارده معصوم بر حق(ع) قرار گیرد و هم نقطۀ عطفی باشد برای بهبود بسیاری از مسائل حل نشده‌ای که با آن‌ها در ادارۀ سازمان‌ها و منابع انسانی مواجه هستیم.

مدیریت اسلامی
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۳۱
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها