۳ اصطلاح مهم در بازاریابی ایمیلی
يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ
اصطلاح شماره ۱: صفحهی فرود (Landing Page)
صفحه است که هدف آن گرفتن آدرس ایمیل از بازدیدکننده میباشد. صفحات فرود یکی از مکانیزمهای اصلی جمع آوری ایمیل و ساخت لیست ایمیل میباشند.
اصطلاح شماره ۲: نرخ پرش (Bounce Rate)
درصد ایمیلهایی که به مقصد نمیرسند. عدم رسیدن به مقصد دو دلیل ممکن است داشته باشد که بسته به نوع آن، به آن Hard Bounce یا Soft Bounce گفته میشود.
- پرش سخت (Hard Bounce)
آدرسهای ایمیلی که تحت هیچ شرایطی به مقصد نمیرسند. برای مثال آدرس ایمیلی که به اشتباه تایپ شده است و اصلاً وجود ندارد
- پرش نرم (Soft Bounce)
آدرسهای ایمیلی که ارسال ایمیل به آنها با مشکل مواجه شده است ولی این مشکل همیشگی نخواهد بود. این ایمیلها به دلایل مشکلات نرمافزاری به مقصد نمیرسند.
اصطلاح شماره ۳: نرخ بازشدن (Open Rate)
نسبت افرادی که ایمیل شما را باز میکنند نسبت به تعداد کل افرادی که ایمیل شما به دست آنها رسیده است. هر چقدر این مقدار بیشتر باشد، یعنی که پیام شما به تعداد بیشتری از افراد رسیده است.
✍ وبگاه دانشجوی همیشگی مدیریت ©