دانشجوی همیشگی مدیریت

راه‌اندازی کسب‌وکار

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ق.ظ
گاهی یک ایده، نقطۀ شروع یک کسب و کار است، گاهی یک نیاز، یک رنج و گاهی هم منابع و دارایی‌. گاهی تخصص و گاهی هم تعقل و نگاه به آینده. در بسیاری از مواقع یک یا چند مورد از عوامل ذکر شده باهم، نقطۀ شروع یک کسب و کار را شکل می‌دهند و گاهی هم یک عامل به تنهایی. یک کسب و کار هوشمندانه، مبتنی بر همه موارد فوق نیست. مبتنی بر نقطه قوت و اتکائی است که از یک صنعت تا صنعت دیگر، از رشته تا رشته‌ای دیگر و همین طور بین آدمها تفاوت‌های زیادی دارد. به همین دلیل تجویز یک نسخه ثابت برای همۀ افراد و شرایط غیر ممکن است. درک این تفاوت، اولین گام هوشمندی در راه اندازی کسب‌وکار است.

راه‌اندازی کسب‌وکار

به چه مواردی باید توجه کنیم؟
خلاقیت و نوآوری در بازار
طراحی ارزش‌های پیشنهادی
مزیت‌های رقابتی پایدار
برندسازی تخصصی

نقطۀ شروع در کسب و کار، با نقطۀ شروع تحصیل، سفر یا ورزش بسیار متفاوت است. ما باید هوشمندی را در برآورد دقیق از شرایط بازار، نوع صنعت، شرایط بنیانگذار و ده‌ها عامل مهم دیگری بدانیم که ممکن است در شروع کار به دلایل مختلف دیده نشده و پنهان بماند. آن‌ها کوه یخ‌های شناوری هستند که اگر دیده نشوند و دقیق ارزیابی نگردند، هر کسب و کاری را با خطر مواجه می‌سازند.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۵
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها