دانشجوی همیشگی مدیریت

اهمیت برندسازی جهانی در تحقق اقتصاد مقاومتی

پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۱۹ ق.ظ
این یادداشت کوتاه را در جایی مطالعه کردم که خواندنش خالی از فایده قطعاً نیست؛ چه برای فعالان اقتصادی و چه مدیران و مسئولان محترم کشور.
هفتۀ گذشته با یک تولیدکننده یونانی آشنا شدم که حدود یک ماه هست که از یونان به قبرس مهاجرت کرده است.
بعد از صحبت‌های مختلف دربارۀ تاریخ مشترک و تمدنِ هزاران‌ساله که معمولاً پای ثابتِ این چنین آشنایی‌هایی محسوب می‌شود، دربارۀ علت مهاجرت ایشان و اتفاقاتی که برای اقتصاد و جامعۀ یونان در چند سال اخیر افتاده است، صحبت کردیم؛
البته به واسطۀ چندسال زندگی در کنار مهاجران اروپای شرقی، کم‌وبیش با مشکلاتِ اقتصادی در این منطقه آشنا هستم.

شهروندان این کشورها عموماً از نابودی کسب‌وکارهای کوچک و یا کارخانه‌های محلی می‌گویند و اینکه صرفاً شغل‌های خدماتی هنوز سرپا هستند. آنچه من گفتم و فکر هم می‌کنم برای اقتصاد تمام کشورهای در حال توسعه مثل ایران نیز حیاتی هست، اهمیت برندسازی جهانی است.

همان‌طور که هایپر مارکت‌ها جای تمام فروشگاه‌های کوچک را خواهند گرفت، در موضوع تولید هم برندها پیروز و کسب‌وکارهای محلی نابود خواهند شد.

تا دیر نشده است، هر کشوری برای حفظ استقلال خودش باید چند برند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری جهانی داشته باشد که همۀ دنیا به وجود این برندها احساس نیاز کنند. این همان زمانی هست که هیچ تحریم یا استثماری چه از نوعی که برای ایران اعمال می‌شود و چه آن چیزی که در اروپای شرقی یا دیگر نقاط جهان اعمال می‌گردد، حریف برندهای کشور شما نخواهند بود.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۷
دانشجوی همیشگی مدیریت

آموزش برندینگ

برندسازی

مدیریت برند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها