دانشجوی همیشگی مدیریت

بازاریابی و فروش، علم زندگی است.

دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ب.ظ
پیش از آنکه بخواهم هر مطلب تخصصی را مطالعه و یا منتشر کنم، به خود یادآوری می‌کنم که:
بازاریابی و فروش، علم زندگی است.

- یک طلبه اگر بازاریابی خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند تعداد مخاطبان قابل قبول را برای فعالیت خود جذب و هدایت کند؛
- دنداپزشک اگر نتواند خوب بازاریابی کند و خدمت خودش را بفروشد، مجبور است دستگاه و تجهیزات خودش را به جای مطب، در انباری نگه‌داری کند!
- یک معلم اگر نتواند خوب با مشتری(دانش‌آموز یا دانشجو) ارتباط بگیرد و جذبش کند، نه خودش موفق است و نه مخاطبش؛ چون نتوانسته خدمت خودش را به درستی بفروشد!
- یک...
و به این لیست، مثال‌های بارزتری از فروش کالا و محصولات متنوع را بیفزایید.

حتی ازدواج کردن هم نوعی بازاریابی و فروش است: هر دختری تلاش می‌کند به بهترین شکلی که به نظر خودش صحیح است، مشتری(همسر مورد علاقه) را به خود جذب کند و هر پسری نیز در این بازار پر از محصول، به دنبال بهترین جنس از نظر خودش است!

به تمامی این تعابیر اگر برداشت مثبت و حسن نیت را اضافه کنیم، متوجه می‌شویم که چرا ضرورت دارد هر فردی، بازاریابی و فروش را به درستی بشناسد تا بهتر بتواند خود و ارتباطاتش را مدیریت نماید.

بازاریابی و فروش، علم زندگی است.

توضیح تصویر: این نخستین عکسی است که برای اولین وبلاگ تخصصیم در سال 1385 ساختم و هر وقت به این تصویر نگاه می‌کنم، مطمئن‌تر می‌شوم که چرا هر روز باید بیشتر و بیشتر در رشته و تخصص خود مطالعه و خود را به روز نمایم.
موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۲
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت بازاریابی

مدیریت فروش

نظرات (۱)

جالب بود خیلی قشنگه که تو رشته مدیریت هم میشه بعضی چیزهارو به زندگی ربط داد . تشکر
پاسخ:
هر کدام از ما اگر در زندگی به مساله ای برخورد می‌کنیم، باید ببینیم در کدام قسمت نتوانسته‌ایم مدیریت صحیحی داشته باشیم. تشکر از توجهتان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها