دانشجوی همیشگی مدیریت

پول نداشتن مشتری در فروش

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ق.ظ
افراد زیادی هستند که با این بهانه از شما خرید نمی‌کنند و معمولاً فروشندگانی که تجربۀ کافی نداشته باشند، در مقابل این بهانه سر تسلیم فرود آورده و از ادامه روند فروش صرفنظر می کنند.

اما آیا واقعاً این دلیل، درست و صادقانه است؟ 
آیا واقعا مشتری پول ندارد که از شما خرید نکرده است و یا مشکل در نوع ارتباط و سیستم فروش شماست؟

اجازه بدهید این‌گونه شرح دهم که در میان شما، درصد بسیار بسیار کوچکی وجود دارند که پول خرید محصول یا خدمات شما را ندارند. اکثریت مشتری‌های شما توان مالی خرید محصول شما را دارند و در واقع اشکال کار جای یگری است.

در واقع معنی درست‌تر این اعتراض یا بهانه، این است که:
فکر می کنم اگر پول خود را جای دیگری هزینه کنم، برایم بازدهی بیشتری خواهد داشت و از آنجایی که اهمیت زیادی برای پولم قائل هستم، پول اضافی ندارم که خرج پیشنهاد بی‌اهمیت شما کنم.

پول نداشتن مشتری در فروش

بله. در اکثر موارد، مشتری پیشنهاد شما را بیهوده و تلف کردن وقت می‌داند و این فقط و فقط وظیفۀ شماست که مشتری را آگاه کنید که هزینه‌ای که روی محصول شما می‌کند، یک سرمایه‌گزاری ارزشمند است.

"ارزش" دقیقاً چیزی است که مشتری به دنبال آن است. پس شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا ارزش واقعی محصول یا خدمات و سود واقعی که مشتری با خرید محصول شما به دست خواهد آورد را به او نشان دهید.

اینحاست که مشتری با کمال میل و با خیال راحت پول با ارزشش را به شما می‌دهد و دیگر نگرانی از بابت بیهوده تلف کردن پولش ندارد. پس فراموش نکنید که در هر فروشی باید تمرکز اصلی شما روی ارزشی باشد که ارائه می دهید و باید مشتری را از این ارزش آگاه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
دانشجوی همیشگی مدیریت

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها