دانشجوی همیشگی مدیریت

کتاب بیست گفتار فروش و بازاریابی

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ق.ظ
علیرضا داداشی، مؤلف کتاب، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این کتاب کوشیده است تجربه‌های شخصی خودش را از فروش و بازاریابی در آمیزه‌ای از دانش فروش و بازاریابی تقدیم دانشجویان بویژه اهالی بازاریابی کند.

نثر ساده و روان، عبارتهای کوتاه و معنی‌دار، مثالهای زنده، عینی، و ملموس فروش و بازاریابی در فضای فروش و بازاریابی ایران، ویژگیهای ممتاز این کتاب کم‌صفحه اما خواندنی است. هر گفتار، حاوی مجموعه‌ای از نکته‌ها و ظرائف فروش است که با به‌کارگیری آن، مهارت فروشنده و بازاریاب بیشتر و بیشتر خواهد شد.

داداشی، مؤلف کتاب، بی‌آنکه در قیدوبند تئوریها و واژه‌های پیچیده قرار گیرد، زود، تند، سریع نکات طلایی را در اختیار فروشنده و بازاریاب قرار داده است. هم تازه‌کارها (آماتورها)، و هم حرفه‌ای‌ها با خواندن این کتاب، احساس می‌کنند بهتر می‌توانند به بازارها ورود پیدا کنند، درک بهتری از مشتری خواهند داشت، ساده‌تر می‌توانند رفتار مشتریان را در بازارها تجزیه‌وتحلیل کنند، و به سهولت می‌توانند نیاز مشتری را برآورده سازند.

بیست گفتار فروش و بازاریابی

هر گفتار، مستقل از گفتار پیشین و گفتار بعدی است. از این رو خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند از هر کجای کتاب آغاز کند و قطعاً به مهارتهایی واقف می‌شود که او را در فروش و بازاریابی کمک خواهد کرد.

برخی از اشتباهات که در کمین ما بازاریابان و فروشندگان هستند نخستین گفتار این کتاب است. چهار اشتباه را معرفی می‌کند که آگاهی از هر یک از این اشتباهات سبب می‌شود نگرش و رفتار فروشنده و بازاریاب تغییر جدی خواهد کرد.

کوتاه سخن آنکه، این کتاب همانند بسیاری از کتابهای کاربردی است که پس از خواندن، باید دستورالعملها و نکته‌ها و ظرائف را با دقت به‌کار برد. هرچه بیشتر این نکته‌ها و ظرائف فروش و بازاریابی به‌کار بسته شود، شخص مهارت بیشتری می‌یابد.

سخن پایانی آنکه، پشتوانه‌ اصلی این نکته‌ها، ظرائف و دستورالعمل‌ها را باید در دانش فروش و بازاریابی جستجو کنید که از بزرگان جهانی و ایرانی فروش و بازاریابی‌اند. مؤلف کتاب بی‌آنکه بخواهد دانش خود را به رخ خواننده بکشد، کوشیده است در قالبی نرم، عبارتهای کوتاه، دستورالعمل‌ها را در طبق اخلاص نهاده و پیشکش خوانندگان و علاقه‌مندان فروش و بازاریابی کرده است.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۰
دانشجوی همیشگی مدیریت

کتاب خوب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها