دانشجوی همیشگی مدیریت

1. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار ارزان است.
اگر شما جزو کسانی هستید که قصد دارید از طریق راه اندازی کسب و کار اینترنتی کسب درآمد نمایید باید به شما بگویم که با کمترین هزینه شما می توانید کسب و کار خود را در اینترنت شروع نمایید و جهت راه اندازی آن نهایتا ۲۵۰ هزار تومان باید هزینه کنید.
برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی ابتدا با دامنه مناسبی انتخاب و خرید نمایید و سپس یک هاست ارزان قیمت ولی با سرعت مناسب تهیه کنید که با مبلغ فوق قابل تهیه هستند. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود شما می توانید از سیستم تولید محتوای وردپرس استفاده نمایید. جهت یادگیری وردپرس خیلی راحت و بدون هیچ هزینه و فقط با جستجو در اینترنت می توانید آموزش های لازم را ببینید و ظرف مدت یک هفته آنرا بطور کامل یاد بگیرید. بعد از آن می توانید قالبی رایگان از اینترنت و سایت های معتبر تهیه و بر روی هاست خود آپلود نمایید و با توجه به زمینه کسب و کار خود نسبت به طراحی آن اقدام نمایید. البته اگر قالب رایگان پیدا نکردید بازهم با هزینه ای خیلی کم یعنی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان می توانید یک قالب آماده تر و بهتر تهیه نمایید.

بعد از آماده سازی سایت خود ، حالا می توانید محصولات خود را جهت فروش به سایت تزریق نمایید. اگر محصولی ندارید نگران نباشید ، در همان زمینه ای که اطلاعات دارید می توانید محصولاتی هر چند کوچک ولی با کیفیت را تولید نمایید و با قیمت پایینی شروع به فروش کنید و کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی نمایید.

مزیت عالی که کسب و کارهای آنلاین دارند اینست که هیچ هزینه ای بابت ارسال محصولات نخواهید داشت و همه کارها و محصولات می تواند بصورت دیجیتالی و بدون هیچ هزینه ای به مشتریان تحویل گردد. البته اگر کسب و اینترنتی که راه اندازی کرده اید محصولات فیزیکی نیز دارد ، می توانید هزینه پست را از مشتریان خود دریافت نمایید و یا درون قیمت محصول جاسازی کنید و هزینه ارسال شما رایگان باشد.

  • اگر یک برنامه نویس هستید می توانید برنامه های تولیدی خود را به مشتریان خود بفروشید.
  • اگر یک گرافیست هستید می توانید طرح های گرافیکی خود را به مشتریان خود و صاحبان وب سایت ها بفروشید.
  • اگز شما یک عکاس هستید می توانید کارهای خود را به مشتریان بصورت آنلاین ارائه دهید.
  • اگر در زمینه خاصی اطلاعات دارید می توانید محصولات آموزشی و دیجیتالی تولید کنید و در قالب فیلم ، صوت و کتابچه الکترونیکی بفروش برسانید.
  • اگر یک مشاور هستید می توانید از اینترنت برای کمک به ایجاد بازار کسب و کار خود کمک بگیرید تا بتوانید به مشتریان احتمالی خود و کسانی که به زمینه کاری شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید.

بنابراین شما در هر زمینه ای که تخصص دارید می توانید همین امروز نسبت به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود اقدام نمایید و همین که شما الان در حال مطالعه این مقاله هستید پس علاقه مند به اینکار هستید و هیچ دلیلی برای انجام ندادن اینکار وجود ندارد.

۲٫ انعطاف پذیری در زمانبندی
اکر شما در یک کسب و کار سنتی و آفلاین فعالیت نمایید مجبور هستید در زمانهایی مشخص مثلا صبح از ۹ تا ۱۳ و عصر از ۱۷ تا ۲۲ در محل کار خود باشبد و یا اینکه اگر در شیفت شب کاری هستید مثلا از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح روز بعد مجبور به حضور در محل کار باشید. در صورتیکه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هر لحظه و هر ساعتی از روز که خواستید می توانید در آن کسب و کار فعالیت نمایید و مابقی زمان خود را به سایر امورات خود بپردازید.

مثلا روز شنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح وقت دارید و روز یکشنبه اصلا فرصت کار کردن ندارید و دوشنبه عصر از ۱۷ تا ۲۳ مشغول بکار می شوید. منظور اینست که شما محدود به یک ساعت خاص نیستید ولی باید سعی کنید بطور مداوم بر روی سایت خود و محصولات خود تمرکز داشته باشید و حتی در ساعاتی که امکان کار کردن برای شما نیست در مورد پیشرفت کار خود مطالعه و فکر کنید.

۳٫ انعطاف پذیری در انتخاب محل
در کسب و کارهای غیر اینترنتی شما مجبور هستید برای کسب درآمد خود در مکانی خاص ساعات کاری خود را بگذرانید  اما در کسب و کارهای اینترنتی شما هیچ محدودیت مکانی نخواهید داشت. شما می توانید از منزل خود به فعالیت خود بپردازید و اینکه در هنگام مسافرت و یا در هر شهر و هر کشوری که نقل مکان کنید نیز همان کار را می توانید انجام دهید. شما صرفا نیاز به کامپیوتر و اینترنت خواهید داشت و در هر مکانی می توانید نسبت راه اندازی و فعالیت کسب و کار خود در اینترنت اقدام نمایید.

۴٫ درآمد نامحدود کسب و کارهای اینترنتی
در کسب و کارهای غیر اینترنتی شما محدود به یکسری مشتری خاص هستید و فروش شما نیز محدود می باشد ولی با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما هیچ محدودیتی برای کسب درآمد ندارید. مثلا شما یک فایل آموزشی یا یک محصول دیجیتالی آماده کرده اید و در فروشگاه سایت خود قرار داده اید. مشتریان در طول ۲۴ ساعت شبانه روز می توانند وارد سایت شما شوند و از هر شهر و روستایی وقتی شما اصلا فکرشو نمی کنید خرید نمایند و حساب بانکی شما شارژ شود.

وقتی برای اولین بار من وب سایتم را راه اندازی کردم و در آن زمان محصولات کسب و کارهای محلی را می فروختم افرادی از روستاهای دور افتاده ای از سایت من خریداری می کردند که اصلا نمی دانستم کدام استان یا کدام شهر هستند و واقعا برایم تعجب آور بود که کاربرانی از همه شهر و روستاهای کشور دارم و از سایت من بصورت اینترنتی خریداری می نمایند.

۵٫ رئیس خود باشید.
شاید تا یه سن خاصی اگر در محل کار خود رئیس و مسئولی داشته باشید زیاد برای شما اذیت کننده نباشد ولی از یک سن خاصی حتما دوست خواهید داشت که رئیس خودتان باشید. وقتی شما راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را انجام دهید و صاحب یک کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی شوید ، مسئولیت همه کارها و دخل و خرج و ساعات کاری و هر چیزی که به کارتان مربوط می شود بعهده خود شماست و به هیچ کسی دیگر نیازی نیست پاسخگو باشید. پس همین امروز تصمیم بگیرید که رئیس خودتان باشید.

۶٫ درآمد لحظه ای برای خودتان
شما در هر شرکت یا اداره ای به کار مشغول باشید حقوق ماهیانه خواهید داشت و باید صبر نمایید تا آخر ماه که حقوق به شما پرداخت گردد. ولی اگر کسب و کار اینترنتی شما راه اندازی شود هر لحظه و هر روز شما درآمدی خواهید داشت می توانید برای آن برنامه ریزی نمایید و دیگر تا پایان ماه نیازی نیست صبر نمایید. همچنین هر وقت صاحب کسب و کار خود باشید دیگر نیازی نیست برای دیگران کار کنید و شما کار کنید و رئیستان سود ببرد، بلکه سود زحماتتان در جیب خودتان می رود. پس اگر دوست دارید بصورت روزانه درآمد کسب کنید و کارت بانکیتان شارژ شود راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را کلید بزنید.

۷٫ راه اندازی کسب و کار اینترنتی مورد علاقه
شاید شما چندنی سال در یک شرکت کارهایی را انجام دهید که هیچ علاقه و یا تخصصی در مورد آنها ندارید و صرفا فقط و فقط برای گذراندن امورات زندگی خود در آن مکان مشغول بکار هستید. ولی وقتی نسبت به راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود قدم بر میدارید ، قطعا ایده و کاری را شروع می نمایید که به آن علاقه مند هستید و مجبور به فعالیت غیر تخصصی نیستید.

۸٫ کسب و کار اینترنتی و شغل دوم
ممکن است شما در یک شرکت یا اداره مشغول بکار هستید ولی از حقوق خود راضی نیستید و یا اینکه علاقه مند هستید یک کسب و کار اینترنتی نیز در کنار کار سنتی خود جهت درآمد زایی بیشتر داشته باشید. خبر خوب اینست که شما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی حتی با چند ساعت وقت گذاشتن در روز نیز می توانید فعالیت خود را آغاز نمایید. یعنی مثلا اگر در شیفت صبح در محل کار خود هستید ، عصر و یا شب چند ساعتی را به فعالیت اینترنتی خود مشغول باشید.

۹٫ امنیت شغلی
شما در هر شرکت یا سازمانی در حال فعالیت می باشید احتمال اینکه بعد از مدتی بدلیل اختلافات با مدیر خود ، ورشکستگی شرکت ، درآمد پایین ، تعدیل نیرو و یا هر چیزی دیگر از محل کار خود اخراج شوید و یا اینکه مجبور به استعفا شوید. ولی وقتی شغل خودتان را در اینترنت داشته باشید هیچ کس بجز خودتان قادر به اخراج شما نخواهد بود و با توجه به اینکه کسب و کار اینترنتی که آغاز کرده اید مطابق سیلقه شما بود پس هیچ وقت استعفا نیز نخواهید داد.

۱۰٫ تبدیل به یک برند می شوید.
شاید شما سالیان درازی در یک شرکت کار کنید و فقط یک کارمند ساده باقی بمانید و برای دوستان و اقوام شما صحبت کردن در خصوص کار شما کسل کننده و تکراری باشد. ولی وقتی راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فعالیت آن را آغاز می کنید همیشه در بین دوستان و اقوام حرف های تازه ای دارید که می تونید ساعت های زیادی در مورد آنها صحبت نمایید . همچنین وقتی در کسب و کار اینترنتی خود به جایگاه خوبی برسید شما نیز مانند سایت هایی مثل دیجی کالا ، آپارات ، بامیلو و … می توانید تبدیل به یک غول و برند کسب و کار های اینترنتی شوید و از این روش کار ، به خود ببالید.

۱۱٫ مهارت و یادگیری
هنگامی که راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما صورت می پذیرد بصورت روزانه در مورد آن تحقیق و مطالعه می کنید که این کار باعث افزایش اطلاعات شما در خصوص حوزه کاری خود خواهد شد و شما تبدیل به یک متخصص تمام عیار در آن زمینه کاری خواهید شد.

۱۲٫ ریسک پایین
وقتی یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید باید هزینه های زیادی شامل اجاره محل ، خرید اجناس ، حقوق کارمند و کارگر ، هزینه اشتراکات ، هزینه تبلیغات محلی و ده ها هزینه نهفته دیگر را متحمل شوید. اگر به هر دلیلی کسب و کار شما شکست بخورد و شما مجبور به کنار گذاشتن آن شغل باشید ضرر و زیان زیادی را باید متحمل شوید. ولی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هزینه خیلی کمتری خواهید داشت و قطعا اگر شکست بخورد نیز ضرر کمتری خواهد کرد.

در سالهای خیلی دور یکی از دوستان من یک کسب و کار پوشاک راه اندازی کرد و حدود یکسال فعالیت نمود ولی بدلیل وضعیت بد اقتصادی و رکود بازار در آن زمان و اینکه درآمدش با رویاهای وی فاصله زیادی داشت مجبور به جمع آوری آن شد و چندین میلیون تومان ضرر کرد. بعد از آن یک کسب و کار اینترنتی شروع کرد و چند سالی فعالیت داشت ولی با اینکه درآمد نسبتا خوبی داشت بدلیل مشکلات شخصی خود مجبور به تعطیل کردن آن شد ولی هیچ هزینه ای بابت ضرر و زیان متحمل نشد.

۱۳٫ زمان بیشتری را با خانواده خود باشید.
وقتی در یک کسب و کار سنتی غیر اینترنتی مشغول بکار باشید مجبور هستید ساعتهای زیادی در طول روز از خانواده خود دور باشید و وقت کمتری را با همسر و فرزندان خود باشید ولی وقتی یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی نمایید وقت بیشتری را در منزل هستید و حتی بیشتر می توانید به مسافرت بروید و در هر مکانی به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را مدیریت می نمایید و از اینکه در کنار خانواده هستید و کسب درآمد اینترنتی نیز دارید لذت خواهید برد.
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۸
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت کسب و کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها