دانشجوی همیشگی مدیریت

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۱۲ ق.ظ
رشتۀ مدیریت بازرگانی از آن دسته رشته‌های دانشگاهی هست که تا دلتان بخواهد، در آن فارغ‌التحصیل داریم. بیشتر این فارغ از تحصیلان! افراد رشته‌های علوم انسانی هستند که عمدتاً ریاضیات خوبی ندارند و بهتر بگویم: تحلیل و آینده‌نگری قدرتمندی ندارند.
البته این نکته جسارت به همۀ عزیزان رشته‌های علوم انسانی نشود، ولی به طور عمده افرادی که رشتۀ مدیریت بازرگانی را انتخاب می‌کنند(خصوصاً برای دورۀ کارشناسی)، بیشترشان هوش و قدرت آینده‌نگری ضعیفی دارند.

به عنوان یک دانش‌آموختۀ کوچک رشتۀ مدیریت باید عرض کنم که بازار کار رشتۀ مدیریت بازرگانی هم می‌تواند بسیار خوب باشد و هم بسیار بد.
بسیاری از هم‌کلاسی‌های من در این رشته، یا در شغل‌های غیرمرتبط دیگر مشغول شدند و یا بعضاً کاری پیدا نکردند و حتی یکی از آنها، به شغل شریف بنّایی مشغول بود تا آخرین باری که یادم می‌آید!

بازار کار رشتۀ مدیریت بازرگانی برای آن عزیزانی می‌تواند خوب باشد که سنگ بنای درستی را جهت یادگیری به کار ببرند و از افراد متخصص کمک بگیرند. منظورم از افراد متخصص در رشتۀ مدیریت، عزیزانی هست که هم اهل مطالعه باشند و هم اهل تجربه و فعالیت حرفه‌ای.

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی

رشتۀ مدیریت بازرگانی به شکل نادرست در کشور ما مورد بی‌مهری قرار گرفته، اما این دلیل نمی‌شود که نتوان درآمدهای خوب با آن کسب نمود. کافیست در این رشته در هر جایگاهی که هستیم، مطالعات تخصصی و مرتبط با هدف و برنامه‌مان داشته باشیم.

بازار کار رشتۀ مدیریت بازرگانی در بسیاری جاها راهگشای کسب‌وکارها و شرکت‌هاست، به طوری که هیچ فردی به جز شخصی که مدیریت بازرگانی خوانده، نمی‌تواند مسائل و مشکلات را تحلیل و برایشان راه‌حل ارائه دهد.

دانشجو و یا فارغ‌التحصیل رشتۀ مدیریت بازرگانی هستید، تفاوتی نمی‌کند:
اهمیت مطالعۀ مداوم و تحلیل فرآیندها را دست کم نگیرید.

امیدوارم این یادداشت کوچک، کمکی به همۀ عزیزانی کرده باشد که دربارۀ بازار کار رشتۀ مدیریت سؤال و ابهامی دارند. در صورتی که نیاز به کمکی داشتید، خوشحال می‌شوم بتوانم خدمتی بکنم.
از توجهتان به رشتۀ مدیریت بازرگانی متشکرم!
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۹
دانشجوی همیشگی مدیریت

مدیریت بازرگانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

استفاده از مطالب این وبگاه با ذکر منبع یا با دریافت اجازۀ نویسنده اخلاقی و مجاز است؛ کپی‌رایت© در کشور من معنایی ندارد؛ با وجدان و اخلاقتان تصمیم بگیرید!

پیوندها